اخلاق و احترام در مدرسه

سه شنبه 30 آبان 1396
17:17
علی دانایی
اخلاق و احترام در مدرسه

هدف از اين موضوع، چگونگي ايجاد مدرسه‌اي شاد با دانش‌آموزان باانضباط و منظم كه انسانهاي پرورش يافته در اين مدرسه، در آينده انسانهايي به تعالي رسيده، تغيير رفتار داده و متفكر و متعهد خواهند بود كه فقط هدف آنها كسب نمره بالاتر نيست، بلكه هدف، آموزش و پرورش است.

نظم و انضباط حاكم بر مدرسه باعث مي‌شود دانش‌آموزان با برنامه‌ريزي به كارهاي خود برسند. و اين نظم و انضباط نه تنها داخل مدرسه، بلكه كارهاي خارج از مدرسه را نيز تحت الشعاع قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود دانش‌آموزاني با ايمان، مشتاق به درس و مدرسه و در آينده توانمند روي كار بيايند.

اگر هر شخصي در هر مرحله زندگي كه هست نظم و انضباط داشته باشد موفقيت در انتظار اوست.

مي‌دانيم كه اگر به ‌آموزش و پرورش به ديد واقعي نگاه كنيم و به آن اهميت بدهيم باعث پيشرفت جامعه مي‌شود و شايد در كشورهاي توسعه يافته، آموزش و پرورش آنها دليل پيشرفت آنها بوده است. برنامه‌ريزي مناسب و جذاب بودن مدارس، بودن نظم و انضباط در مدارس، جهت دار بودن آموزش و پرورش، باعث به ثمر رسيدن اهداف از پيش تعيين شده جامعه مي‌شود.

هدف از نظم و انضباط در آموزش و پرورش، تربيت افرادي است كه خود اتكاء و مستقل باشند، دليل هر فرمان و دستوري را بدانند و چنين ديدي از انضباط، ظرفيت ذهني افراد را افزايش مي‌دهد و او را قادر مي‌سازد تا مفاهيم جهان اجتماعي و طبيعي را درك كند.


[ بازدید : 110 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

اخلاق در مدرسه

يکشنبه 28 آبان 1396
17:40
علی دانایی
اخلاق در مدرسه

مقدمه

«دانش‌آموزکلاس دوم هنرستانی در استان قزوین بر اثر لگد معلم از ناحیه شکم دچار آسیب شد و برای درمان به بیمارستان شهید رجایی قزوین برده شد.به گفته پدر این دانش‌آموز این حادثه به علت تصور نادرست معلم در به همراه داشتن موبایل توسط پسرش روی داده است ...»

رخدادی مانند آنچه که یاد شد به همراه گسترش دامنه بزهکاری در جامعه بویژه در نوجوانان و جوانان، افزایش نابسامانی‌های خانوادگی مانند طلاق، افزایش اعتیاد بویژه در جوانان و نوجوانان، افزایش آلودگی زیستگاه‌ها،ٰ گسترش بیماری‌هایی چون ایدز، کاربردهای نادرست و غیراخلاقی از ابزارهای ارتباط جمعی مانند موبایل، اینترنت و ... پرداختن به آموزش و پرورش شهروند دانا و اخلاقی در مدرسه را بیش از پیش گریزناپذیر می‌سازد.


[ بازدید : 70 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

رعایت نکات اخلاقی در مدرسه

چهارشنبه 24 آبان 1396
9:28
علی دانایی
رعایت نکات اخلاقی در مدرسه

رعایت نکات اخلاقی در مدرسه

اخلاق خوب یکی از عوامل موفقیت هر فردی در جامعه است. انسان های خشن و بد اخلاق تنها و بدون دوست می مانند. پیامبر اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله هدف از بعثت و رسالتش را تکمیل اخلاق و ارزش های انسانی می داند. «بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ»(بحار الانوار، ج67، ص 372)

قرآن یکی از عوامل موفقیت حضرت رسول را اخلاق خوب ایشان می داند:«فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِک؛ رحمت خدا تو را با خلق، مهربان و خوش خوی گردانید و اگر تند خو و سخت دل بودی مردم از پیرامون تو متفرق می‏شدند»(آل عمران، 159)

براساس آیه مذکور، اگر پیامبر اسلام، بداخلاق، تند خو و خشن بود؛ کسی اطراف ایشان جمع نمی شد و در جامعه تنها می ماند. ولی اخلاق فاضله پیامبر باعث شد که عرب جاهلی و بدور از هر نوع سواد و تمدن، جذب ایشان شود و برای اهداف ایشان، همه زندگیش را فدا کند.


[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ادامه مطلب

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخلاق بیست است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]